Helgen...

I fredags så var vi hos Pia & Jörgen, och vi gratulerade Tim.
Efter typ 1 timme, så hade Caspers tabletter slutat att verka för dagen. Barnen spelade play station, och allt var lugnt.
Efter en stund så fick jag kalla ut Casper, det var något om spelet ( kommer ej ihåg vad). Casper kommer, och sen när han gick in till spelet igen, så hade Sebastian satt sig på stolen, & spelade.
Då.....tyckte ju Casper, att där satt ju han innan. Och PANG ! Han puttade av Sebastian från stolen, så han flög handlöst rakt in i bokhyllan !
Jisses så arg jag blev !
Sänkte rösten, och förklarade om och om igen, att SÅ gör man INTE !
Hade en väldigt skamsen pojke sen, kan jag säga.
Okej, det var en impuls grej igen, och han förstod inte. Men DOCK så gör man inte så....Nån som har ett tips på hur man ska kunna få han till att förstå bättre?
Ja, jag vet....svårt ! Att förklara för ett ADHD -barn, är svårt !  Dom lyssnar, (tror man) och 10 min senare,så är det igång igen....:(
Oavsett, han är vårt unika barn, och vi älskar han till max....

Lördagen blev på hemmaplan. Min mage har ju blivit värre på sista tiden ( jävla sjukdom), så jaghade så fruktansvärt ont.

Idag söndag.....Ja, har ont....Casper är på ett "blandat" humör, men dock lugn.
Min älskade man är ute hos Pia & Jörgen och hjälper dom att klyva ved....

Har inte så mycket mer att berätta, så jag säger : Ha en underbar söndag.....



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0