Pusselbitar....

Blir lite knäpp på det här med vänskap. Är det meningen att det ska vara ett pussel hela tiden ?
För här är det ett pussel som inte passar ihop längre, sommar & vinter kan man inte blanda ihop....

Vi har vänner,som vi har umgåtts regelbundet med, sedan 4 år tillbaka. Vi trivdes ihop, men sen så började denna vänskap visa ett helt annat intresse för oss, speciellt mig då. Jag sa ifrån, och det accepterades. Men sen började det....Vi duger inte alls på vintern :(  Då hör man inte av dom, & dom svarar inte på mail,telefon osv.
Men sommaren : Ja då börjar dom komma hit, & det ska vara grillkvällar och allt möjligt. Nu vill dom tom ut & campa med oss....

För min del, eller ja våran del, så anser vi att en vänskap ska kunna bestå året runt. Eller har vi fel ?
Andra vänner vi har, dom är som vi : Att kunna umgås, och att kunna prata även året runt.

Ja, det där med vänskap är knepigt ibland....
Så vi håller oss till  Å & A, P & J , S & R  istället :)  Nämner inga direkta namn, men ni som känner oss väl,förstår:)


Så, nu har jag skrivit av mig, skulle ha gjort detta igår, men hade problem med katten Rosa då + att jag var väldigt trött.


Kommentarer
Postat av: Andrea

Så har dom alltid gjort, det har ni sagt länge ju

2011-07-02 @ 17:04:25
Kommentarer
Postat av: shaminelle

Är man vänner så ska man ju helt klart kunna ses och prata året runt och inte under en viss period. Vad är de annars för vänner? Varför bara på sommaren? Varför bara när det är uteaktiviteter som gäller? Kan man inte göra saker ute på vintern?

Hmm, många frågor som alla ser olika på. Men tror ändå den högsta procenten tänker som du o jag.

Kram

2011-07-06 @ 16:38:35
URL: http://shaminelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0