Orken....

Ja, orken.....vad är det????  Vi är så slutkörda både fysiskt & psykiskt, inget konstigt egentligen med tanke på vad vi har gått igenom den sista tiden.
Många av er vet att vi nu har fått diagnosen ang vår son. En stor lättnad, för nu vet man vad det är, och kan utgå från det.....MEN, det var även jobbigt, ens liv ändras på mindre 1 timme. Folks reaktioner har varit mycket positiva,dom älskar ju Casper precis så som han är, liksom vi gör. Andra har reagerat med tystnad....
Våra närmsta vänner har även förstått, att vi föräldrar behöver också lastas av....allså få prata om detta & få stöd. Och det är vi enormt tacksamma för. Vill även tacka en del av min familj, min syster och hennes man, dom är helt okej med detta, och dom finns där för oss. TACK.
Mats del av familjen finns där också för oss, är tacksamma för det också.

Har börjat att läsa en annan mammas blogg om just ADHD. Hennes blogg ger mig/ oss styrka, och vi vet inte ens vem hon är. Vi bor dock nära varandra :) Tack Anna för en superbra blogg.

Ha en underbar söndag allihopa....vi ska åka och gratulera Mats mamma idag och senare så kommer Caspers gudmor hit och fikar en runda:)



Kommentarer
Postat av: Anna

Hej kära Åsa!

Måste ju börja med att säga TACK för de vänliga orden, de värmer massor!!! :-) Finns inte mycket som gör mig gladare än att höra att andra människor finner någon form av stöd eller åtminstone förståelse och igenkänning i det jag skriver!

Härligt att höra att Ni verkar få bra stöd från alla håll! Tyvärr var det just Landskrona vi fick diagnosen hos först, men i samma veva flyttades allting till Lund och vi hamnade helt mellan stolarna.. Vilket bl a innebar att vi aldrig fick träffa samma läkare och sköterskor - inte särskilt bra drag för en liten kille med ADHD.. Så efter allt för många intermezzon med Landskrona/Lund valde jag alltså att flytta över till Helsingborg och det har jag inte ångrat för en sekund! Nu äntligen känner jag att vi får det stöd som för länge sedan utlovades i grannkommunen...

Tänkte detsamma - klart vi måste försöka ses någon dag, hade säkert kunnat vara mycket givande både för oss och barnen! :-) Och som Du helt korrekt säger - vi bor ju inte alls långt ifrån varandra.. :-) Tågarp är vår hemort..

Ha en härlig dag!

Kramar,

Anna.

2010-06-21 @ 11:28:35
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0