Skola

Casper kom nu kväll & var så nere:(
Förstod direkt att det hade med skolan att göra, då han har verkat nerstämd när vi har nämt skolan.....

1. NY mattebok på g = förändring. Han ställde sig direkt emot denna nya bok....
2. Hans nya dyra termobyxor försvann på skolan:(. Hans inställning blev : Varför tar andra från mig???...Ja, det kan man fråga sig, för det är inte första gången:(
3. Mobbning.....

Min älskade kille....nu är det svårt för han:(, och nu är det svårare för oss, eller rättare sagt mig, på morgon. ALL energi läggs på att han ska kunna få viljan att åka till skolan....

Pratade med hans fröken nu ikväll...fick  direkt ett erbjudande som jag kan ta med Casper om det strular :
Om han går till skolan mån & tis, så får han ta en leksak med sig til skolan på onsdag.
Tack Susanne:) Tack för att du bryr dig & att du läser av Casper<3<3


Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Hej vännen!

Så ledsamt att han ä så ledsen över skolan. Mobbing är ju så svårt att bemöta om man inte får uppbackning till 100% från skolan.

Skönt att han har en fröken som SER honom iallafall, hoppas att det funkar med hennes idé.

Kramar om dig och Casper och önskar att det blir bättre//Lena

2011-02-07 @ 21:15:17
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Kommentarer
Postat av: Niclas

Usch vad förbannad jag blir när jag läser detta...

Att någon utsätter ett barn som redan har det jobbigt för såna saker. Matteboken går väl inte göra så mycket åt, eller så kanske skolan kunde se lite närmare in i honom och anpassa läget för just honom lite. Det är väl inte mer än rätt?



Att någon tog hans termobyxor... Fy fan...

Jag blev själv mobbad i flera år i skolan och jag vet hur det känns. Att dessutom ha de jobbigt ändå, som din son har, är ju hemskt. Det värsta är att idioterna väljer ut barnen som är svagast, mest nere och inte kan försvara sig på ett bra sätt. Jag var den där mesen i skolan, och blev därför mobbad. Att jag var en av de två på skolan som hade fräknar och rött hår gjorde inte saken bättre.



Jag får sån lust att åka ner till skåne (för ni bor väl där?) och åka till hans skola personligen. Mobbning är nog det värsta som finns.



Tycker så synd om både er föräldrar som får se er son så ledsen och fundersam, som måste hjälpa honom hela tiden och trösta honom. Jag tycker även så sjukt synd om Casper.



Jag hoppas det slutar snart... Tyvärr, i vissa fall, så krävs det allt för mycket våld för att dom ska sluta. Ungefär som i mitt fall, och när det händer (vilket händer till slut, eftersom ett barn inte orkar hur länge som helst) så råkar barnet illa ut.



Det är så fel. Jag skulle kunna skriva hur länge som helst. Förlåt att jag skrev en bok i dina kommentarer.



Tänker på er.

2011-02-08 @ 14:56:34
URL: http://www.bluebunny.se
Kommentarer
Postat av: Pia

Måste bara kommentera Niclas för ett helt underbart inlägg ..:) Det var många fina ord du skrev i "boken" om detta och det stämmer fullt ut.

En stor KRAM till Casper som ändå tar sig igenom vardagen och hans föräldrar som kämpar med näbbar och klor för att han ska få det som han har rätt till En dräglig skoltillvaro...<3

2011-02-09 @ 08:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0