Kommentarer,avbrott & utbrott

Först så vill jag tacka Pia,Lena & Nicklas för era fina kommentarer ang inlägget " skola".
Det värmer en så i hjärtat att läsa era ord.

Nicklas : Vet precis vad du pratar om . Var själv mobbad i många år :(.  Och japp, vi bor i Skåne *S*, är dessutom nära vänner till Nicoles pappa, hans fru & Simon:)

Pratade med rektorn...Dom har problem med en kille som är på och pucklar på andra barn också. Tydligen så mår inte den lilla kille så bra, men då tycker jag att föräldrarna & skolan gemensamt försöker se till så han mår bättre & att det blir slut på hans mobbing. Eller har jag fel??

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Strömavbrott : i 17 timmar.....inget vatten,ingen värme & telefonen la också av :(
Staketet runt terassen åkte, och nån takpanna lossnade....Den gamla husvagnen höll på att lyfta från sin plats!
Mats fick åka hem en liten runda, med ett lånat elagegrat ( stavning?), och för att hjälpa mig med husvagen.
TACK Arne för lånet:):)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Utbrott :
Ja, sådant var givet när man inte har ström....Inga rutiner på morgonen som stämde för mitt lilla <3 :(
Utbrott på utbrott kom haglandes:(
Fick lugnat han så pass, att vi kunde ta oss till bussen så han kunde gå i skolan.
Väl hemma igen, så kom ett megautbrott eftersom vi fortfarande inte hade ström.....Förklarade & förklarade, men nä...Här lyssnar vi inte !
Försökte rita med han, gick inte.....försökte att få honom till att titta på sin bärbara dvd...gick i 5 min, sen funkade inte batteriet ( inte laddat). Och jodå, dåååååå skrek han : Se till att strömmen kommer tillbax !
Tog han in famnen, höll han hårt & jag grät....Min fina lilla pojke......VARFÖR är det så svårt?  VARFÖR kan man inte, hur mycket man än försöker, få han till att slippa bli så arg???
JA, jag vet, så är vårt liv nu, men frågorna kommer ändå !
Både jag & Mats gör vårt bästa för han, han är ju vår fina son:)
Och att man själv också har adhd + en tarmsjukdom+ oro för Mats, gör absolut inte sådana här dagar lättare....

Men idag så är det bra igen :). En glad pojke sen igårkväll då strömmen kom:) En pojke som åt frukost ! En kille som sjöng hela vägen till bussen, en glad kille som sa : Mamma, du är så fin, och jag älskar dig !
SOLEN kom till mig där, och då menar jag inte den riktiga solen, utan solen inne i mig, en värme spred sig i kroppen & jag känner mig så glad:). Så glad för vår goa pojke:):)
Energin kom till mig :):)
Den riktiga solen då?  Jodå, det lyser & det ser ut till att bli en strålande dag:):)

UPS, detta blev ett långt inlägg...Inte likt mig va? *skrattar*

Ha nu en underbar dag alla mina goa vänner :)


Kommentarer
Postat av: lenaeff

Åh vännen! Jag förstår så väl vad du menar, man känner sig så maktlös att man inte kan hjälpa sitt barn när de blir så där arga vad man än gör. Självklart påverkar det ju att du har liknande svårigheter. Men man kan bara göra sitt bästa och bekräftelsen på att du gör det kom ju som solen i morse :-)))

Eller hur?

Det värmer ju så gott när de där orden kommer, när de är glada och sjunger, busar och mår bra.

JAg tycker du har helt rätt i att skolan måste hjälpa killen som mår dåligt, det är ju inte omöjligt att han har liknande svårigheter som våra små godingar. Men oavsett anledning är det ju skolans ansvar att göra tillvaron bra för ALLA elever.

Kramar om och hoppas att taket ligger kvar!!

Ha en fin dag

Lena

2011-02-09 @ 13:12:06
URL: http://vitavox.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0