Vilken morgon :(

Har verkligen haft en usel morgon....Casper också,den stackaren :(
Som vanligt blir det en lång frukost & ändå äter han inte....
Idag så passade inte alls med kängorna & hans byxor..... Hans byxor är snäva runt vaderna, och han ville promp ha dom på sig. Helt okej.....MEN, utbrott som låg laddat, det kom.....för byxorna kunde man ju inte ha utanpå kängorna!
Metodigt försökte jag få han att bli lugn, och försökte att förklara att dom är så snäva, så man får ha kängorna utanför....Men nejdå...då hette man allt ifrån " ko mamma" till " kärring". SUCK.....
Efter många om och men, så funkade det att ha kängorna utanför.....

& så skulle han ha en x-tröja på sig....Jag hämtade en, och där kom minsann nästa utbrott !
INGEN HUVA PÅ TRÖJAN???? skrek han för full hals.....
Återigen förklarade jag,att alla hans tröjor har inte en huva.
DÅ....fick jag höra att, han ÄLSKAR att ha en huva på tröjan, och detta SKULLE jag veta & se till att han hade en sådan på sig !
Det var bara till att byta tröjan.....

Detta blev ju då, att vi körde 5 min senare till bussen....Vilket är en katastrof för han. Morgonbussens tid är viktig för han.
Så, jodå...ett utbrott till,när han märkte att bussen kom "fortare" än vanligt.....
Fick han till att bli lugn, innan han klev på bussen.....Men nån hejdå puss fick jag inte:(

Så...detta var vår morgon.....


Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Usch vilken morgon! De är så hemska och så jobbiga. När vi har sådana mornar önskar jag inget hellre än att han ska komma iväg så jag slipper honom. Jaa faktiskt, för det är så dränerande och så jobbigt att man är helt slut. Sen går man ju på helspänn när de kommer hem efter en sån morgon, vilket inte är bra det heller. Nej! Tänk om någon kunde uppfinna ett mirakelmedel som löser morgon frustrationer (utan biverkningar)Jag skulle lätt betala en förmögenhet!



Kramar till dig och Casper, för han har det ju jobbigt också...

Hoppas det blir en bättre eftermiddag.

Lena

2010-11-11 @ 08:53:51
URL: http://vitavox.blogspot.com/
Kommentarer
Postat av: Anna

Hej kära Åsa!

Usch ja, dom morgnarna är INTE roliga - för någon..! Vet allt för väl vad Du menar, och man blir lika ledsen och frustrerad varje gång. Hoppas allting lugnat sig när han kommer hem i eftermiddag!

Många styrkekramar,

Anna.

2010-11-11 @ 09:06:37
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0