Mördare/ ADHD/AS ?

Läste i Annas blogg.....Och JA, det är så fel att dom går ut med detta!

I korta drag: Trippelmordet som skedde kristihimmelsfärdshelgen & mordet som en kille utförde på sin syster tidiare i år. Varför utge att mördarna har ADHD/AS ? 
Blir våra barn/släktningar som kanske stämplade som ev mördare??
Har inte dom som lider av en boktavsdoagnos tillräckligt att kämpa med??
Många är sååååå trångsynta i detta land ( i andra också), så detta kan verkligen skapa "konflikter" med dom som är drabbade.

Bara okunskap gällande andras barn, att inte veta, att inte förstå, kan skada .....både oss föräldrar & barn.
Hur OFTA har inte vi hört :  GUD;SÅ OUPPFOSTRAT BARN NI HAR!
Men hallå?????  Moget sagt???  Som sagt , mycket okunskap.....
Många ser dessutom ADHD barn som ett barn som inte är " normalt".  F-n vad jag hatar ordet "normalt" nu !!
Och ordet " frisk".....Allså, ta reda på fakta innan man kläcker vissa saker....
Iof inte lätt att hitta ord som passar....Men....CASPER ÄR CASPER!  Han är en supergo kille trots sin diagnos !
Han är vår älskling :)

Så, nu har jag kräkt av mig, haha
Nu skavi strax iväg & handla glass....Nåt får man festa på en fredag :)
Ha en underbar dag


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej fina Åsa!

Jaa, jag kan bara hålla med som sagt - jag tycker det är bedrövligt att gå ut med den informationen! Och som jag skrev i ett senare inlägg - det finns pressetiska regler angående t ex sexuell läggning, religion och ursprung, men tydligen ingenting som skyddar alla med t ex bokstavsdiagnoser?!

Tack för Din omtanke! Och jodå, jag ska absolut fixa detta också - är ju av segt och extremt envist virke..! :-) Men visst tröttnar man på alla smärtor emellanåt! Vad är det för skada/smärtor Du lider av..?

Ha en underbar lördag!

Många kramar,

Anna.

2010-07-24 @ 08:07:52
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0