rödbeter.samlag och vårdcentral = ???

Som rubriken säger.....Mats kommer till vc för att han kissa blod nu igen.
Tyvärr så fick han en läkaren som förmodligen fått sin utbildning via postorder!
Hon skyllde på rödbetor & samlag !
Jag blev skitförbannad där inne, och det märkte hon, så hon knallade iväg och kollade Mats sista undersökning.
Hör och häpna....vi reagerade på hon sa nåt om 08.....Jag gav mig inte, visade ju sig att jag hade rätt, hon hade läst på fel remiss svar ! Det vi menade och SA flera gånger, är från 24/1-09 !

När jag sen påtalade att där fanns prostatacancer i Mats släkt, ja då blev det fart på henne.Genast beställde hon div blodprover. Och glömde rödbetor &samlag.

Väl hos sjuksköterskan,så får vi reda på att dom inte visste hur dom skulle ta proverna *SUCK*. Efter samtal med 3 personer på labb i Lund så fick dom det klart för sig......50 ml / gång och dessa ska tas 3 gånger under en och samma dag.Frid & fröjd .....trodde vi. *SUCK IGEN*.
Då visar det sig att vår vc INTE har rör till 50 ml urinprov! Beställning allså, så dom rören får hämtas på torsdag eller fredag.
Dock så ska andra odlingen som beställdes tas i morgon.....Jag får köra till vc med röret, för mats är ju på jobb.

Så 1.5 timme tillbringades på Ekebys vc....Kul va?

Nu är det en lugn kväll som gäller efter en god middag som bestod av ugnsbakad falukorv och potatismos.


Kommentarer
Postat av: as

vilken rödbetssoppa

2009-09-14 @ 22:36:37
Kommentarer
Postat av: Jennie

Är det något fel med pappa?

2009-09-15 @ 17:45:00
Kommentarer
Postat av: hildur

usch fy va hemskt

hoppas verkligen inte det är illa!

2009-09-16 @ 20:11:32
URL: http://hildur.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0