Misshandel & byte av skola

Casper berättade i fredagskväll, att han blev slagen på skolan. Flera gånger !  Och detta var ingen engångs grej...det har inträffat innan. Casper berättar att hans fröken & assistent visste det...och vet vem som gjorde det !
Och vi visste inget......Och vi som har påtalat, att vi vill veta om där är nåt som skett osv.

Hans fröken blev spak ,när jag ringde henne på kvällen. Jag var rent ut sagt arg !
hennes ursäkt var : vi vet vem det är, men vad ska vi göra?   VA????????.....Detta är misshandel!  Casper är blå och har skrap märken på hela ryggen!

Så, jag sa till hans fröken, att på måndag (läs i morgon) så kommer jag att prata med henne, och Caspers assistent.... + rektorn! bad hans fröken att sammkalla mötet med rektorn, gör hon inte det, så ska jag se till att ta dom båda in till rektorn. NU ÄR JAG ARG!

Så....pratade med Åsa& Arne om detta, dom föreslog byte av skola. Jag och Mats pratade  om detta.  Han har ju inga kompisar här, alltid ensam osv, och nu då misshandel. Så vi frågade Casper.....Kom ett klart JA, han vill byta, han orkar inte vara rädd längre. Iden andre skolan, så har han Simon,som han har kännt i 5 år. +att Casper har lätt för att få till det med nya vänner.

Så i morgon,så ringer jag den nya skolan, talar om hur det ligger till med hans autism/adhd, och frågar om den nya skolan kan tänka sig att ta emot han.
För Lunnaskolan är väck från han nu.

Min lilla pojke ska INTE må dåligt !



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0