Strid & möte

Godmorgon

Striden fortsätter vid frukostbordet....Äta, vad är det??. Känner mig som en urtjatad mamma ,speciellt vid frukost tiden :(. Men han måste ju äta.....
Någon som har ett tips på hur jag ska göra?

Ikväll så ska vi lämna Casper hos min mamma, för vi ska på föräldrarutbildning, just för ADHD/ADD- barn.
Vi hade kul förra gången & det hoppas vi på att få idag också.
Träffade föräldrar där, från samma kommun som oss, dom har levt med detta i 6 år, utan att " komma ut" med det. För dom blev detta en lättnad.....Och det är just det jag menade med förra inlägget.

Vi gick ju ut med detta direkt....från utredningens början, och vi har fått ett fantastisk stöd från vänner & syrran med familj. Stödet som vi fick/får, är otroligt viktigt för oss.....Att man kan bolla med olika sitser, att man kan gråta, att man kan skratta tillsammans.....

Igår var jag och passade mina söta syskonbarn:)
Allt gick kanon, Theodor var så trött, så han slocknade på 2 röda *S*
Miranda var också trött.....men inte ville hon sova i sin säng, haha
Men moster här gav inte upp....så tredje gången gillt, så sov hon som en docka i sin säng:)

Så jag hade en mysig kväll med dom, och värdefull....Älskar mina små telningar :)


Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Godmorgon Åsa!

Vad skönt med ett sådant stöd. Den turen hade inte jag utan släkten satte på skygglapparna och tyckte att jag bara såg problemen. och vännerna, ja vart tog de vägen?

Ett tips ang. frukosten. Vi har haft samma bekymmer på morgnarna, men eftersom det går lättare för sonen att äta när han varit vaken en stund så skickar jag med han frukost & frukt till skolan. Det har funkat kanonbra, för då äter han den när han kommer fram innan de börjar. Du kan ju iallafall testa :-)

Ha en bra dag, Kram Lenaeff

2010-10-11 @ 08:38:51
URL: http://mastermind.bloggsida.se/
Kommentarer
Postat av: Lenaeff

Hej igen Åsa!

Funderat lite igen...Har de fruktstund på skolan? Isåfall kanske han kan få ta med något och äta då, då behöver han ju inte ta någon "annan" tid i anspråk.

Kram Lenaeff

2010-10-12 @ 18:16:07
Kommentarer
Postat av: Åsa

Lena:

Ja, dom har en fruktstund, runt 09.30

Ibland äter han sin frukt då, men oftast ligger den kvar i väskan när han kommer hem :(

Lunchen på skolan däremot ,kl 11, äter han som en häst.

Idag serverade jag han en knäckemacka med leverpastej....& tittar jag nu, så har han ätit mer än vad han brukar :D

Nu ska jag ta fram hans kläder & snart är det dax gå upp till skolbussen.

Ha en mysig dag vännen

Kram Åsa

2010-10-13 @ 07:08:31
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0