Varför ska det behöva vara så?

Varför...Ja, det kan man undra. Är så TRÖTT på att höra när nån ljuger inför en annan person!
Är så TRÖTT på att få höra : Du behöver väl inte skriva på din msn om det och det....
Är så TRÖTT på en massa J-vliga dåliga ursäkter.
Är så TRÖTT på att bli indragen i konflikter som jag inte vill ha med att göra.
Är så TRÖTT på att inte få säga till nån annan om att **** har varit här.

Inte konstigt att man drar ut telejacket då&då, så man slipper....slippa att höra samma gamla visa....dag ut och dag in....

så, då har jag avreagerat mig,på den biten.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                        FOKUS

på Casper :)
Min lilla älskling....fokusen på han är viktig, och mina krafter går åt till han. Är slut på kvällarna & migränen kommer ofta nu förtiden, men det är värt det.
Satt innan och tittade på ett program på 4-an om ADHD. Väldigt bra info fick man där.
Otroligt att det är så, att man är superaktiv, bara för att man inte ska somna! Så fungerar en bit av ADHD.

Att jag skriver om just ADHD, är för att det är just det som Casper utreds för.
En tung sak att bära som föräldrar, men ännu tyngre för Casper.
Känndes dock som en, ja vad ska man säga? En lättnad? Får man säga så?  Nu vet vi iallafall, och kan utgå från det, det är så jag menar. Ovissheten är värre....

Nu har vi fått våra 3 utrednings tider, och dom startar redan i nästa vecka. Tufft, men för caspers skull så.

Dom sista veckorna har varit tuffa för oss. Mobbning, nonchalans från skolan ,utredningen osv.
Skolan är ju bara  Grrrrrrrr!!
Casper har ju sitt hjärtfel, och han ska helst inte bli sjuk. Detta VET skolan + att dom har fått intyg på det. Och alla som vet nåt om hjärtfel, så är det INTE bra för hjärtat att utsättas för sträng kyla.

Så, personalen TILLÅTER Casper att gå ut utan jacka/overall när det är -11 g ute!
Jösses, jag flög i luften när jag fick höra detta.
Så det var dax för ett samtal till med hans fröken....

Jag: hur kan ni tillåta det när ni vet vad vi har sagt?

Fröken: Men så farligt är det väl inte? Det var bara 11 minus

Jag : jag tillåter inte detta! Det är mitt barn, och har sagt hur viktigt det är med jacka/overall,så vill jag att ni respekterar det.

Fröken: Självklart, men jag fryser inte när jag går ut....

Jag: Men det struntar jag i ! Det är inte dig vi diskuterar nu!

Så, nu får vi se om dom kan respektera denna gång!
som jag skrev i tidigare inlägg:  JAG ÄR HÄR!!!! nochalera inte mig som förälder.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0